Stress hit, stress dit

Huh, har inte hunnit blogga på evigheters evigheter. Förklaringen till bloggtorkan stavas flytt. Och inte bara flytt. Även söt-men-arg-liten-pojke-som-håller-på-att-få-sin-första-tand, katt-till-veterinär-gånger-två samt orka-packa-baka-muffins-istället. Ungefär så.

Vi får nycklarna till underbara lyan (bunkern?) senast på fredag, förhoppningsvis redan på torsdag. Vi kommer inte att hinna flytta klart under helgen känns det som. Banankartonger högt och lågt, och inte heller är det så enkelt att packa med två stirriga katter och en pladdrig Vilhelm. Inte lätt alls. Plocka fram en kartong, plocka ur Mini ur kartongen, dra upp Vilhelms speldosa, plocka ur Mini ur kartongen, lägg i ett par saker, plocka ur Mini ur kartongen, hindra Mille från att hoppa i kartongen, leta efter en ny leksak åt Vilhelm, plocka ur Mini ur kartongen, byt en blöja på Vilhelm... Och plocka ur Mini ur kartongen. Igen. Visst låter det lätt och smidigt?!

Nej. Nu ska jag plocka ut mina muffins ur ugnen. Chokladmuffins, med choklad i.

Kommentarer
Postat av: Robie o Teonor

Låter som du har lite om dig och kring dig :-D Men det är ju kul med flytt samtidigt som det är mycket som ska ordnas (telefon, el, adressändring mm mm mm mm)

2008-09-03 @ 15:51:51
URL: http://www.robiefredrik.se
Postat av: Mina

låter lite trixit det där...

Hur blev muffinsen? :)

2008-09-04 @ 09:26:35
URL: http://mina3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0