Mumsigt fulibibblan

Som sagt, i helgen blev det tårtbak. Igen! Känns som en ganska schysst tradition? Tårta är ju faktiskt rätt gott. Och himla kul att göra! Har redan börjat spåna på vilka fyllningar jag ska använda i kommande helgs tårta, det lutar åt choklad med något mer. Passionsfrukt eller hallon?

Hur som helst, åter till helgens tårta. Mina kära farföräldrar firade guldbröllop i söndags, imponerande va? Jag kommer, med största sannolikhet, aldrig att få fira något guldbröllop. Det är smällar man får ta (pik, pik). Blev en stor tårta med en hög rosor på, började med rosorna redan förra måndagen, de tar mer tid än man tror. Kom dock fram till att ju färskare MMF'n är, desto snyggarna blir rosorna. Man lär sig nya saker varje dag!


Underverket!

Blev inte alls nöjd med nederkanten, så jag kamouflerade den en del med mer MMF och en stor hög silverkulor (bra till allt). Träning ger färdighet! Ljusa bottnar med lite vaniljsocker i, hallon (som jag bara körde i mixern, utan socker) som första fyllning och vit chokladfluff som fyllning nummer två. I bunken smakade det ganska mycket choklad av fluffen, men inte i tårtan. Ska testa med lite mer choklad nästa gång. Täckt och garnerad med MMF. Och silverkulor, givetvis.



Förressten, ny kategori!! :)

Kommentarer
Postat av: Angelzezzan

Super fin tårta. Använde du mmf att täcka med alltså?

2008-07-22 @ 14:50:21
Postat av: Frida

ÅÅååhååå, den där såg smaskig ut!! :D

2008-07-23 @ 20:11:42
URL: http://fridasfiffiga.blogspot.com
Postat av: Linda

Gud så fina tårtor du gör!

Och en väldigt söt son du har :) tack för kommentaren i min blogg!

2008-08-04 @ 22:51:35
URL: http://lhindaas.blogg.se/
Postat av: Tokaungen / Mandorff

Fina tårtor! Men vad är mmf?

2008-08-16 @ 18:25:03
URL: http://mandorff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0