Ha en bra dag

Detta eviga jagandet av läsare. Ska jag vara ärlig så är det fruktansvärt trist! Alla dessa "Ha en bra dag"-kommentarer som skrivs hit och dit. I regel är det också ganska uppenbart att personen som lämnar kommentaren inte ens läst inlägget. När jag postar ett nytt inlägg så vill jag ha respons på inläggets innehåll, om det så är text, bild eller video. Jag vill inte ha hundra önskningar om en bra dag, från folk jag inte har en aning om vilka det är. Folk som enbart vill att jag ska klicka mig in på deras blogg, läsa deras inlägg och förhoppningsvis skriva någon trevlig kommentar tillbaka.

Det är dessutom höjden av lathet! Man kan åtminstone visa att man läst inlägget ifråga, men icke. "Ha en bra dag" är en hälsning som man kan kommentera varenda inlägg med, utan att ens ha slängt ett öga på innehållet. Lathet, lathet, lathet. Och bara för det så kommer jag att få ett x antal "Ha en bra dag"-kommentarer på just detta inlägg. Motbevisa mig!

Kommentarer
Postat av: angelzezzan

Oki jag ska INTE skriva de :-)

2008-07-08 @ 09:37:25
Postat av: Maria

Jag förstår vad du menar.. Om någon ska skriva en kommentar så är det roligare och mer uppskattat om det handlar om mer än bara "ha en bra dag". Jag själv har också en blogg och tycker det är så trist när man ser folk som gör reklam i ens inlägg eller inte kan skriva något vettigare än "läs min blogg", "jag har en utlottning!", " vad kul! ha det så bra" eller annat.



Kan föresten presentera mig: Heter Maria och går under namnet Maria-O på Cornish Rex iFokus. Slank in här då jag kollade din presentation. Alltid kul med bloggare som har katt! Såg också att vi är nästan i samma ålder, ännu roligare :)



Ha nu en bra dag..haha, retas lite bara. Hoppas du blir glad av "denna sortens kommentar" iaf :)

2008-07-08 @ 10:12:52
URL: http://killerpussy.blogg.se/
Postat av: Cathy "Im Fabulous"

Hej! Du skrev att du kunde tänka dig att hjälpa mig med min blogg, göra den lite fin på ett enkelt sätt. Det låter super! lust att maila mig? [email protected] använder denna som msn också.. Tack!

2008-07-09 @ 12:06:44
URL: http://stillfabulous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0